محل لوگو

جراحی تعویض مفصل لگن


تعویض مفصل لگن یا آرتروپلاستی لگن یکی از موفق ترین عمل های جراحی در انسان است. تعویض مفصل لگن موجب بهبود درد مزمن در لگن بیمار که زندگی معمول بیمار را به هم ریخته است می گردد. در عمل جراحی تعویض کامل مفصل لگن، یک مفصل آسیب دیده لگن با یک مفصل مصنوعی جایگزین می شود.

مفصل لگن بزرگترین مفصل در بدن انسان می باشد. وقتی این مفصل آسیب ببیند، تاثیر جدی بر عملکرد کل بدنو نیز فعالیت های طبیعی و روزمره شما خواهد داشت. وقتی مفصل هیپ دچار آسیب شدید در اثر آرتریت یا سایر بیماری های مفصلی گردد، جراحی تعویض مفصل لگن توصیه می گردد.

در عمل جراحی تعویض مفصل لگن، جراح ارتوپد، استخوان آسیب دیده را خارج می کند و یک فلز کره ای شکل جایگزین آن می کند. مفصل لگن مصنوعی دو استخوان لگن و ران را بهم وصل می کند. بالای مفصل حفره استابولار می باشد که بخشی از لگن است. این حفره شکل نیم کره دارد. داخل این حفره استابولوم، سر استخوان ران قرار می گیرد.

این نکته را به خاطر بسپارید که درد لگن ممکن است در هر جایی از جمله در اطراف لگن احساس شود. در برخی بیماران، درد لگن در اطراف لگن احساس نمی شود و این درد در ران ها احساس می شود. با تعیین منشا اصلی دردی که کیفیت زندگی تان را کاهش داده است، می توانید شانس پیدا کردن درمان مناسب را داشته باشید. در این صورت جراح ارتوپد برای تصمیم گیری در خصوص نیاز به جراحی تعویض مفصل لگن کمکتان خواهد کرد.

 

  انتشار : ۷ خرداد ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 19

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما